Интервју са Маријом Попов ПДФ Штампа Eл. пошта

Интервју са Маријом Попов, наставницом биологије

Молимо вас да нам опишете своје прве дане у ОШ “Вук Караџић”?

Моји први дани у ОШ ,,Вук Караџић'' су били предивни. Упознала сам колеге и колегинице који су ме одмах прихватили, такође сам упознала и колектив који је био пун разумевања и доброте према мени као према његовом новом члану.

Интервју са Маријом Попов, наставницом биологије

Молимо вас да нам опишете своје прве дане у ОШ “Вук Караџић”?

Моји први дани у ОШ ,,Вук Караџић'' су били предивни. Упознала сам колеге и колегинице који су ме одмах прихватили, такође сам упознала и колектив који је био пун разумевања и доброте према мени као према његовом новом члану.

Да ли се изглед школе променио у односу на време када сте ви радили у њој?

Школа је добила нову фасаду и много нових учила као и компјутере.

 Шта бисте могли да нам кажете о настави данас и настави када сте ви били наставник?

Настава се побољшала због нових и савремних метода које млади наставни кадар примењује, такође  има више креативности у настави.

Да ли сматрате да се режим у школи променио у односу на ваше време (униформе, број часова, ученика, одељења)?

 Број часова је остао исти, а дечија униформа је укинута.

 Какав сте однос имали са ђацима? Да ли сте били строги, принципијелни или попустљиви?

 Са ђацима сам имала јако добар однос - била сам им друг и мајка.

 Као и данас и пре су постојала несташна деца. Како сте поступали са њима?  

 Несташна деца увек постоје, треба им прићи на адекватан начин и поставити се као друг а не као строг наставник и особа без разумевања.

Када сте имали неки приватни проблем, да ли сте допуштали да он утиче на ваш рад у школи и да ли су некада догађаји на послу утицали на ваш приватни живот?

 Проблеми су ме пратили током живота али никада нисам дозволила да они утичу на мој рад и због тога сам их остављала испред школских врата.

  Сваког ђака је одувек занимало шта наставници раде у зборници?

 Ми смо у зборници били као једна велика породица која је ученике увек интересовала.

 Ваше време проведено на послу је било испуњено и смешним и необичним догађајима. Да ли бисте могли да нам издвојите неке од њих?

 Сваки дан у школи у којој сам проводила више од пола дана, носио је неки занимљиви догађај и ствари за памћење.

 Данас већина наставника има свој кабинет где редовно одржавају часове. Да ли сте и ви имали свој кабинет?

  Увек сам имала свој биолошки кабинет.

 Да ли вам је неки од ваших наставника био узор у раду и да ли сте настојали да избегавате грешке које су ваши наставници правили?

 Моја наставница биологије ми је била узор, неко коме сам се дивила и чији сам рад ценила, због тога сам студирала биологију. 

 Наши наставници познати су по надимцима које им ми дајемо. Да ли сте ви имали неки надимак?

 Нисам имала посебан надимак, звали су ме биологичарка.

 Нама су симпатични неки наставници али не и предмети које нам они предају. Сматрате ли да су ваши ђаци и вас тако доживљавали?

Многи ђаци можда нису волели биологију и хемију, пошто сам и то предавала, али мислим да су волели мене, мој начин рада, као и моје опхођење према њима.

Да ли сте имали своје омиљење ученике? Да ли можете да нам објасните због чега се то дешава и чиме то неки ученици заслужују да буду миљеници наставника?

У сваком одељену сам имала по неколико омиљених ученика, али нисам то стављала до знања осталим ђацима.

Шта је то што вас је привукло професији наставника? Када би поново бирали занимање, да ли бисте поново изабрали занимање просветног радника.

Да се поново родим, опет бих изабрала позив просветног радника јер обожавам децу  и са њима радећи осећам се младом.

Претпостављамо да вам је одлазак у пензију тешко пао. Можете ли нам рећи да ли су вам ђаци, колеге и време које сте провели у школи некада недостајали?

Било ми је јако тешко када сам отишла у пензију и схватила да више никад нећу узети дневник у руке и ући у учионицу, видевши насмејане ученике.

Када би опет били наставник да ли бисте поново радили на исти начин или бисте нешто мењали?

Кад бих поново била наставник вероватно бих изменила нешто у свом начину рада,али не претерано.

      Како по вама треба да изгледа добар ђак?

Доброг ђака не чине само добре оцене, он пре свега треба да буде добар друг, човек, несебичан и треба да је у стању да помогне, тамо где може.

А како по вама треба да изгледа добар наставник?

Добар наставник као прво мора да воли децу, да буде толерантан и да знање које има, пренесе деци на најбољи начин.

Да ли одржавате контакт са школом, бившим ђацима и старим колегама?

Одржавам контакт са школом и колегама колико је то могуће.

Шта данас радите?

Данас сам пензионер и уживам са својим унуцима, али ми без обзира на то недостаји дани проведени у школи Вук Караџић.

Зрењанин, октобар 2011.г.

Питања су осмислили ученициVIII разреда:

Иван Станков

Ана Видрић

Марија Попов

Меланија Ружић