Enigma magnetara se produbljuje ПДФ Штампа Eл. пошта

Enigma magnetara se produbljuje

Zapažanja sa NASA-inih , rendgenskih svemirskih opservatorija Chandra i Rossi, gama svemirske opservatorije SVIFT i Fermi, i ESA-ine rendgenske svemirke opservatorije KSMM-Nevton su otkrila da se neutronska zvezda polako okreće sa običnim površinskim magnetnim poljem izbacujući rafale X i gama zraka. Otkriće ukazuje na prisustvo mnogo intenzivnijeg unutrašnjeg magnetnog polja nego na površini, sa implikacijama da je to najmoćniji magnet u evoluciji kosmosa.
    Neutronska zvezda SGR 0418 +5729, otkrivena je 5. juna 2009, na udaljenosti od 6 500 svetlosnih godina kada je svemirski teleskop Fermi otkrio rafale gama-zraka iz ovog objekta.

Supernova u dalekoj galaksiji ПДФ Штампа Eл. пошта

Supernova u  dalekoj galaksiji

5.4.2012.

Slika otkriva eksploziju zvezde u udaljenoj galaksiji. Supernova Mikulski je primećena 25. januara, 2012, na snimku Hablove Vide Field kamere 3. Supernova, koja je udaljena 7,5 milijardi svetlosnih godina, predstavlja smrt jedne zvezde čija je masa više od osam puta veća od mase našeg Sunca.
    Supernova se nalazi u sazvežđu Sekstant, između sazvežđa Lava i Hidre. Ne može se videti na noćnom nebu. Ona je ekstremno daleko i mogla je da se otkrije samo moćnim teleskopima, kao što je Habl.

Kosmički sudar ПДФ Штампа Eл. пошта

Kosmički sudar

8.4.2012.

Kombinacijom infracrvenog i rendgenskog posmatranja dva svemirska teleskopa dobijen je jedinstven pogled na silovite događaje u džinovskoj galaksiji Kentaur A koja je verovatno nastala u kataklizmičnom sudaru dve starije galaksije.
    Infracrvenu svetlost je uhvatio STHeršel a X -zrake KSMM-Njutn. Oba teleskopa su plod Evropske svemirske agencije.

ATV-3 prilazi Svemirskoj stanici ПДФ Штампа Eл. пошта

ATV-3 prilazi Svemirskoj stanici

7.4.2012.

Automatizovano prenosno vozilo Evropske svemirske agencije  (Automated Transfer Vehicle-3 - ATV-3) prilazi Internacionalnoj svemirskoj stanici. Teretni svemirski brod bez ljudske posade se usidrio uz svemirsku stanicu 28. marta 2012.
     ATV-3 je na ISS doneo 220 kg kiseonika, 628 kg vode i 7 tona drugog tereta. Posadi stanice je dopremljen eksperimentalni hardver, rezervni delovi, hrana i odeća.

Jan ПДФ Штампа Eл. пошта

Saturnov satelit Jan

29.3.2012.

Snimak je načinila 27. marta 2012, g. kosmička sonda Kasini sa udaljenosti od 44 000km. Snimak je veoma svež i još nije očišćen i obrađen. Prečnik Jana je 179 km.

Detaljinije na Jet Propulsion Laboratory