Galaktički par Arp 116

6. 9. 2012.

Dve veoma različite galaksije formiraju svojevrsni galaktičkii par pod nazivom Arp 116.

Arp 116 se sastoji od džinovske eliptične galaksije poznate kao Mesier 60 (M60), i manje spiralne galaksije, NGC 4647. Slika prikazuje dramatične razlike u veličini, strukturi i boji spiralne i eliptične galaksije

Loptasto zvezdano jato M 4

Nova slika sa ESO - ine La Silla opservatorije u Čileu pokazuje loptasto zvezdano jato Mesier 4. Jato koje čini desetine hiljada starih zvezda je jedno od najbližih i najviše posmatranih globularnih jata. Nedavno je otkriveno da jedna od njenih zvezda ima čudne i neočekivane osobine, kao da poseduje tajnu večne mladosti.

Mars - Krater Hedli

6. 9. 2012.
Nedavno angažovan u pružanju podrške za uspešno sletanje NASA-ine Marsove naučne laboratorije, rovera Radoznalca, ESA - in orbiter Mars Ekpres se vratio svojoj osnovnoj misiji proučavanja geologije i atmosfere "Crvene planete" iz orbite.
Letelica je 9. april 2012 posmatrala 120 km širok krater Hedli, pružajući tako uvid u koru Marsa. Slike pokazuju više naknadnih posledica u okviru zida glavnog kratera, koji dostiže dubinu od 2 600 m ispod okolne površine.

Feba

Kometa satelit Saturna

Da li je Saturnov satelit Feba nekada bio kometa?

Kasinijevi snimci ukazuju na to da je satelit Feba nastao u spoljašnjem solarnom sistemu. Nepravilna površina, retrogradna orbita (suprotna smeru Saturnove rotacije), veoma izdužena orbita nagnuta 175°u odnosu na Saturnov ekvator, neobični slojevi depozita svetlih i tamnih materijala na površini, pruge, veliki i mali krateri i niska prosečna gustina navode na hipotezu da je Feba pre nego što je bio zarobljen od strane Saturna bio deo Kuiperovog pojasa ledenih kometa koji se nalazi iza Neptuna.

Marsov satelit - Fobos ПДФ Штампа Eл. пошта

Marsov satelit - Fobos

20. avgust 2012

Samo 135 godina nakon otkrića  Fobosa, Marsovog najvećeg satelita, posmatramo fantastične detalje u 3D, snimljene sa ESA - inog orbitera Mars Ekpresa 9. januara 2011. sa udaljenosti od samo 100 km.
    Ovaj pogled je mnogo drugačiji od onog koji je astronom Asaph Hall  sa teleskopom od 66 cm na Naval Observatoriji (SAD)1877.imao kada je posmatrao Mars. Ovim teleskopom je
Asaph Hall 12. avgusta otkrio Marsov manji, udaljeniji satelit Demos, i 18. avgusta, Fobos.