Grafički prikaz orbita sonde Kasini oko Saturna

NASA - ina letelica Kasini je na epskom putu. To pokazuje grafik njenih orbita oko Saturna. Ova slika prati Kasinija od njegovog ulaska u orbitu Saturna 30. juna 2004. do planiranog kraja misije, 15. septembra, 2017. Saturn je u centru, orbita najvećeg satelita Titana je crvene boje a orbite njegovih šest unutrašnjih satelita su bele boje.

Spiralna struktura oko zvezde R Sculptoris

10. 10. 2012.

Astronomi su koristeći najmoćniji Atakama sistem milimetarskih / submillimetarskiih teleskopa na svetu (ALMA) u Čileu, otkrili spiralnu strukturu oko zvezde R Sculptoris. Ovo je prvi put da su ovakve strukture otkrivene oko crvenog džina. Čudni oblik je verovatno stvorila zvezda - skriveni pratioc koja kruži oko crvenog diva.

Otkrivena planeta oko nama najbliže zvezde Alfa Kentaur

16. 10. 2012.

Evropski astronomi su otkrili planetu oko jedne od zvezda u nama najbližem zvezdanom sitemu Alfa Kentaur. Planeta je otkrivena pomoću Harps instrumenta na 3,6 metarskom teleskopu na ESO – inoj La Silla opservatoriji u Čileu.
Alfa Kentauri je jedna od najsjajnijih zvezda na južnom nebu i najbliži je zvezdani sistem našm Sunčevom sistemu. Udaljen je 4,3 svetlosnih godina. To je trostruki zvezdami - sistem koji se sastoji od dve zvezde slične Suncu sa bliskim orbitama.

Planetarna maglina IC 5148

Prelepa planetarna maglina udaljena oko 3 000 svetlosnih godina. Maglina ima prečnik od nekoliko svetlosnih godina, i još uvek raste brzinom većom od 50 km/s. Jedna je od najbrže rastućih poznatih planetarnih maglina.

Termin "planetarna maglina" nastao je u 19. veku.Tada su prvi put viđene kroz male teleskope.Izgledale su poput džinovskih planeta. Međutim, prava priroda planetarnih maglina je sasvim drugačija.

Veliki rezervoari vode u oblaku prašine u kom se rađa novi solarni sistem

9. oktobar 2012.
ESA -ina svemirska observatorija Heršel je otkrila vodenu paru u oblaku prašine i gasa koji se nalazi na ivici kolapsa u novu zvezdu nalik Suncu.
Zvezde se formiraju unutar hladnih i tamnih oblaka gasa i prašine, u "pred-zvezdanom jezgru" - koje sadrži sve sastojke od kojih može da se napravi solarni sistem poput našeg.