Gradivni blokovi DNK u Svemiru ПДФ Штампа Eл. пошта

Gradivni blokovi DNK mogu postojati u Svemiru

08.08.2011
     NASA - ini naučnici imaju dokaze da se neki gradivni blokovi DNK, molekula koji nosi genetska uputstva za nastanak i održanje života, nalaze u meteoritima koji su nastali u Svemiru. Istraživanje daje potporu teoriji da se gotovi delovi DNK stvaraju u Svemiru i isporučuju na Zemlju meteoritima i kometama koji su tako uticali i pomogli nastanku života.

Gradivni blokovi DNK mogu postojati u Svemiru

08.08.2011

"Ljudi otkrivaju komponente DNA u meteoritima od 1960-ih, ali istraživači nisu sigurni jesu li oni nastali u Svemiru, ili su plod kontaminacije zemaljskim životom", rekao je dr Michael Callahan iz NASA - inog Goddard Space Flight Center, Greenbelt , MD. "Po prvi put, imamo tri linije dokaza koji nam zajedno daju sigurnost da su gradivni blokovi DNA zapravo stvoreni u Svemiru."

Otkriće dodaje sve veći broj dokaza da je hemija asteroida i kometa sposobna za stvaranje gradivnih blokova od bitnih bioloških molekula. Na primer, naučnici The Goddard Astrobiology Analytical Laboratory su ranije nalazili aminokiseline u uzorcima kometa Wild 2 u NASA - inoj Stardust misiji, i u ugljenikom bogatim meteoritima.
    U novom radu, Goddardovog tima korišteni su uzorci dvanaest ugljenikom bogatih meteorita, od toga devet nađenih na Antarktiku.

Tim je otkrio adenin i guanin, koji su sastavni deo nukleobaza u DNK, kao i hipoksantin i ksantin. DNK izgleda kao spiralne lestve. Adenin i guanin povezuju dve nukleobase u obliku prečke lestava. Hipoksantin i ksantin se ne nalaze u DNK, ali učestvuju u drugim biološkim procesima.
    U dva meteorita tim je otkrio prvi put tragove tri molekula koji se odnose na nukleobaze: purin, 2,6 - diaminopurin, i 6,8 - diaminopurin.

Detaljnije